Gästinlägg - Karin Westerlund

Veckans gästinlägg kommer från vår fantastiska Make up artist; Karin Westerlund som pendlar fram och tillbaka till Paris. Hennes liv är oerhört händelserikt och här får ni ett litet smakprov på det...



Förra veckans modehändelse i Paris var visningen och festen för Sonia Rykiels samarbete med H&M. Jag var där och jobbade i makeup-teamet. Grand Palais var omvandlat till ett superchict mini Las Vegas och dekorerat med Eiffeltorn, Pariserhjul, ostronbar medmera medmera med ganska mycket ännu mera. En vanlig catwalk var utbytt mot flera olika vagnar som modellerna kom ut på, bland annat en jättehäst, gungor, en stor kristallkrona och musiken innehöll inte helt oväntat en och annan Abba låt.



Med alla 62 modeller som skulle piffas, fixas och genrepas så blev det en stundtals ganska stressig men väldigt rolig dag på jobbet. Vid ett tillfälle stod jag och målade eyeliner och limmade lösfransar samtidigt som fyra händer var i tjejens hår och en person på händerna och en på fötterna.

Festen efteråt var lika storslagen som visningen till och med i Paris mått mätt. Dessutom var det min kompis Ida's födelsedag- snacka om svårslaget birthday-party!



Under kvällen såldes underkläderna i förväg till förmån för UNICEF. Tyvärr så hade min storlek hunnit ta slut när jag upptäckte det och när trosorna och "trasorna" (;-) släpptes på riktigt i lördags var jag för första gången någonsin och trängdes tidigt på morgonen när HM har släppt ett designersamarbete (men då bor jag också bara 10 minuter ifrån HM Rivoli). Jag shoppade härliga Rykiel designade HM-underkläder för nästan hela mitt arvode från visningen, det var det värt! "Belle en Rykiel", St Germain, ohlalala..

Mer om visningen och mina dagar i Paris står på min blogg:
www.maqui-bykarinw.blogspot.com

// Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0