Modellsommar i Paris!

Nu har jag precis kommit hem till Sverige igen efter 10 dagar i Paris. Jag har sprungit runt med en tung portfolio och 15 cm klackar, svettandes och febrilt letande efter rätt adresser till castingar men har också hunnit träffa massa svenska modellkompisar, letat second hand i Marais kvarteren och i stort sätt prickat av alla de viktiga turistattraktionerna...

      
Operan och med fina vänner i Marais och Versailles. 

Jag kom till Paris precis efter Haute Couture veckan nu i juli med fokus på att göra nya testplåtningar för att få nya bilder till boken, träffa min franska agentur Ford och lära känna staden lite bättre för att förhoppningsvis komma tillbaka i september inför modeveckan. Eftersom det var precis efter Haute Couture veckan var det ganska lugnt med castingar, jag hade som mest 3 om dagen, däremot lyckades de alltid ligga utanför stan eller väldigt långt ifrån varandra så det blev en hel del tid på metron. Helgen fick jag dock ledigt och jag var även där under den nationaldagen den 14 juli, då jag blev väckt av stridsflygplan som flög precis utanför mitt fönster, förstår inte riktigt grejen med det... På kvällen kändes det dock som att hela Frankrikes befolkning var i Paris för att titta på fyrverkerierna från Eiffeltornet och fira. 



Det har varit en otroligt rolig resa som har gett mig större inblick i hur det är att jobba som modell utomlands. Det är väldigt slitigt, man får ta mycket ansvar och om jag inte hade haft kompisar i staden hade det nog blivit ganska ensamt eftersom jag bodde inneboende hos en man med två brazilianskor som vägrade prata engelska... Å andra sidan är det svårt att inte älska Paris, jag har lärt känna många fina människor och jag åker mer än gärna tillbaka!


Glad på La Fayettes tak

/Anna Ahnborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0