Gästinlägg - Sandrah Hellberg




Nu har jag hängt i New York i snart 4 veckor. Första veckan gick till jobb i för Abercrombie& Fitch i Ohio. Tiden går så fort i denna stad! Jag har varit med om så mycket på så kort tid, jag vet inte ens var jag ska börja, eller vad jag ska berätta..
Har upplevt Halloween här, kändes som man var med i Thriller videon eller nåt. VARENDA människa var utklädd, det var allt i från Wall. E till zoombies. Jag har sett hur det har börjat gå från höst till vinter i denna stora stad, starbucks muggarna är utbytta från det vanliga till röda med julrenar på, och om en månad sätts den stora julgranen vid rockefeller center upp och tänds.

Jag bor nu i en supermysig lägenhet i West Village tillsammans med två underbara tjejer. Caroline som tidigare jobbade på Damernas Värld som modeass. och Isa Björck som studerar foto. I början trängde vi i hop oss i en liten lägenhet vid union square, vilket är ett ganska kaotiskt ställe, det är även där min agentur, Marilyn ligger. Vi är ett skönt gäng, och det är så otroligt mycket svenskar här, så man känner sig inte ensam. Det finns alltid något att göra denna stora stad, vilket gör en lite frustrerad för man vill hinna se och göra så mkt saker hela tiden. Jag har bland annat varit nere vid hudson river, uppe i Empire state building, gått på bio (stolarna går inte att beskriva, SF kan slänga sig i väggen)  
Det som står kvar på listan är musikal på broadway, statue of liberty och se manhattans skyskrapor tända från brooklyn bridge.

Jag sitter nu i mitt underbara sovrum, tittar ut genom mitt fönster på empire state building, ser människor nedanför som strosar ut från den kända resturangen smörgås, som ligger på hörnet. Mina två tjejkompisar ska ge sig ut ikväll och besöka några gamla vänner, vi har släpat hem 12 matkassar, skojar inte när jag säger 12 st, vankas en stor à la svensk middag för våra amerikanska vänner..  Jag har haft en rätt hektisk dag, så för mig blir det en lugn kväll. För alla er boknördar som jag, besök barnes&noble, finns ett flertal st, bland annat på americas av. (6 th)

Jag säger som alla andra, och som trycken på t-shirtens.

I ♥ NY // Sandrah


I ♥ Starbucks


Jag och ursnygge modellen Romain Julien med frihetsgudinnan i bakgrunden.


Empire state building - höööögt


Jag backstage på en plåtning tillsammans med skådespelserskan Brooke Shields.


Kommentarer
Postat av: LarsS

Den här bloggen var väldigt intressant och jag ska garanterat fortsätta läsa den, jag måste bara fråga en sak.



- Vad för slags modeller söker ni nu för tillfället? Jag har sökt till er men det har inte blivit sådana stora framsteg, så jag är bara allmänt nyfiken på var ni letar efter?



Tack och ha det jättebra!



MVH

Lars Sjöberg

2009-11-22 @ 14:31:36
URL: http://lsjoberg.blogg.se/
Postat av: nathaliewijk

bra blogg :D

2009-11-22 @ 17:17:05
URL: http://nathaliewijk.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Sandrah u rock!! så glad att det går bra för dig

2010-06-13 @ 18:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0