Johan, vår scout!



Hej Johan, scout och fotograf på MIKAs, berätta hur en scout jobbar?
-En scout letar med ljus och lykta efter framtidens toppmodell.  Jag finns alltså på möjliga tänkbara plats där jag vet att det finns mycket folk.

Vad säger du till dem tjejerna/killarna du går fram till på stan?
-Jag frågar om de skulle vara intresserade av att söka till vår New faces avdelning, där man får testa på hur det är att jobba som modell vid sidan av skolan. Självklart om de är under 18 år ber jag föräldrarna kontakta oss i första hand.

Vad händer sen?
-Jag brukar be dem att komma upp till vårt kontor för att fylla i en ansökan samt ta några enkla bilder. Om hon/han blivit kontaktad inom tre veckor har vi troligtvis ett positivt svar, vilket med största sannolikhet betyder att modellen blivit antagen. Nästa steg är ett personligt möte med vår härliga New Faces bokare Iracema, där hon i detalj kommer att förklara hur branschen fungerar och vad det innebär att vara MIKAs-modell.

Varför har du valt att samarbeta med MIKAs?

-Jag tycker det är viktigt att en modellagentur förvaltar varje scoutad tjej/kille på ett bra sätt där både föräldrar och modell känner sig trygga. Av erfarenhet vet jag att MIKAs är bäst på detta och det gör att även jag känner mig trygg i att introducera nya ansikten till den här världen.

Vad är bäst med agenturen?
-MIKAs modellagentur är den ledande agenturen i Sverige och har lång erfarenhet när det gäller "management". Det kanske bästa är att agenterna alltid har en öppen dialog med modellen och försöker anpassa nivån efter önskemål.

Kommentarer
Postat av: frida

hej jag har skickar in bilder till er för modellansökan, hur lång tid innan man få svar? :P

2010-02-16 @ 14:17:04
Postat av: Naima brown

Hejsan. Jag vill väldigt gärna gå med på mika. undrar om ni kan hjälpa mej. besök gärna min blog ! Mvh Naima Brown

2010-02-16 @ 17:50:47
URL: http://naimabrown.devote.se
Postat av: Anonym

KOLLA IN MIN BLOGG! ;)

www.kassandras.blogg.se

2010-02-16 @ 20:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0