Kungligt

GALLERIAN FASHION AWARD 08









Brotherskillar!


Veckans roligaste nyheter! BB, Brothers och Cubus. Alla har MIKAs stjärnor


Mats Sundin för Brothers

MIKAs Makeup academy-Linda Mehrens
up redskap. Penslarna är helt handgjorda i äkta hår och produceras av
da Vinci, som är världens främsta penselmakare. Lindas besök i
fabriken i Nurnberg, Tyskland, resulterade i en kollektion på 16
penslar som utlovas vara penslarnas Rolls Royce.
Penslarna kommer i första hand att kunna köpas på MIKAs Make-up
Academy från januari 2009. Alla elever som går skolan kommer dessutom
att få en uppsättning av dessa juveler.




Den svenske toppmodellen Gordon Bothe, finns såklart på MIKAs!




Underbara nyheter i Resumé! Mini för Cubus
Mini maxar försäljningen
Cubus nya trendigare koncept med svenska toppmodellen Mini Andén är en succé.
Klädkedjan gick mot strömmen och ökade försäljningen med 8 procent i oktober.
– Vi är väldigt glada och nöjda, säger marknadschefen Jens-Erik Frugård till Resume.se.

Två av annonserna med Mini Andén, som lyft Cubus försäljning.
Svensk Handel Stil:s Blixtindex visar att försäljningen av kläder minskade med 6,5 procent i oktober, jämfört med samma månad förra året.
Men Cubus gick åt motsatt håll. Den skandinaviska klädkedjans försäljning ökade med 8 procent i Sverige under oktober – tack vare den nya reklamsatsningen med modellen Mini Andén.
– Det är svårt att så här direkt säga exakt vad det beror på, men vår satsning med Mini har bidragit positivt helt klart, säger Jens Erik Frugård.
Kreativt ansvarig för satsningen är Elsa Lokrantz som tidigare jobbat med bland annat Gina Tricot och Joy. Lokrantz har varit både ad och regissör för kampanjen. Hon backas även upp av välmeriterade Eric Broms vad det gäller regi och foto.
Nu har nya reklamfilmer med Mini Andén spelats in inför julhandeln.
– Vi ska öka på ytterligare i Sverige och vi är laddade och klara inför julruschen, säger Jens-Erik Frugård.
Jon and Sam for Patek Philippe

Klara Wester för Guess by Marciano

KEB


