Chloë B i DN söndag

Vår fina Chloë B var med i DNs söndagsbilaga och visade upp sin studentklänning och berättade lite om sin student och pratade om sina modelljobb.
Intervjun med Chloë B
Dagen efter studenten flyger Chloë Bernhardsson till Milano för att gå på castings och träffa branschfolk. Hon har varit kontrakterad modell sedan i höstas och ska nu jobba heltid med detta.
- Jag gick runt på stan en trött lördagsmorgon när Johan från MIKAs kom fram och bjöd upp mig till agenturens kontor. Jag blev glad och taggad, särskilt eftersom jag kände mig rätt sliten den morgonen. Nu tycker jag det är ett roligt och varierat jobb som kräver mycket teamwork, det passar mig bra.
Vad betyder ordet mode för dig?
- Kläderna är det mest ytliga i modevärlden, jag tänker mer på hela den bransch jag nu kommit i kontakt med och människorna bakom kulisserna. Det ligger mycket kunskap, skapande och energi bakom alla detaljer.
Hur har du tänkt kring din studentoutfit?
- För mig är det inte alls en stor grej att klä upp sig, jag gör ju det ofta. Jag tänkte bara på att hitta kläder som jag kan använde en annan helg också, inte köpa engångsplagg. Jag googlade runt och fann en klänning jag gillade. Det är faktiskt ingen jag känner som har hetsat upp sig särskilt mycket kring kläderna, vi har inte hunnit det.
Chloë säger att det är viktigt för henne att känna sig fin, särskilt på studentdagen, och att hon alltid föredrar uppklätt framför nedklätt.
- Man måste vara taktisk på studentdagen också, det är ju dagen D och det krävs en stabil klack för att orka springa runt hela dagen. Men samtidigt får man inte fästa för stor vikt vid kläderna, i slutändan bryr sig alla så mycket om vad de själva har på sig att de ändå inte ser dina kläder.

Kommentarer
Postat av: safira- en av malmös största bloggar

Läser denna bloggen varje dag, otroligt rolig och intressant blogg driver du. Fortsätt så! Den kommer nog bli stor förr eller senare. Ha en underbar dag!:D



http://safirasheikh.myshowroom.se/

2011-06-13 @ 15:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0