Henriettas dagbok; följ med till New York och Paris!

Innan jag åkte iväg till NY för att göra fashion week var jag både jättenervös och sjukt taggad! Hade egentligen ingen aning om vad fashion week utomlands innebar, bara att det skulle bli en av de klart häftigaste erfarenheterna jag samlat på mig so far.

I NY började det med ”on average” 12 castings per dag, sen hände det att det tillkom nya under dagen och man slutade då ibland med en lista på 15-20st. Kan säga att min första reaktion blev OMG! Hur ska jag klara det här? Men man inte ska underskatta sin kapacitet. Lite lagom stressigt och mycket fram och tillbaka blev det, men gud va kul det var. Kan stolt säga att jag hittar väldigt bra på Manhattan nuförtiden.

Efter typ två veckor med bara castings kommer den roligaste biten: När alla visningar börjar! So exciting! Jag är alltid lika nervös innan jag tar första steget ut på catwalken. Men efter första steget glömmer jag genast bort hur nervös jag är och fokuserar istället på hur grymt kul det är. Har aldrig gått en visning jag inte velat göra i repris!

Efter NY åkte jag direkt till Paris. Hade aldrig varit där förut så det bar av direkt till agenturen. Efter att ha kramat om alla, sagt ”hej” och fått tag i en röd liten kartbok och en telefon borjade omgång nr.2: Paris! Den stora castingveckan hade inte börjat än när jag kom. Jag han med några fotograferingar innan det skulle bli dags för fashion-week-castings. Första dagen hade jag en casting för en tidning och dagen efter blev det plåtning. Dag nr.3 gjorde jag en test i ”Jardin des Tuileries” och dag nr.4 gick jag på en casting för en Givenchy exclusive.

3 timmar senare och några naglar kortare ringde de från agenturen och sa att jag var ”confirmed” for Givenchy. 
Även om allting är osäkert in i sista sekund, så guuud va glad jag blev! 

Efter det blev det en och en halv vecka med looks, fittings, och besök på hårsalonger. Rött till blont på 11 timmar. Jag sov nog totalt 2 timmar den veckan! :) 

Men när det väl blev dags för visningen var jag allt utom trött. Första steget ut på catwalken känndes precis som första steget på min allra första visning, Helt fantastiskt! ”I'm actually doing this!” Fast jag tror catwalken var ungefär 3 gånger längre.

Looking forward to F/W 12.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0